Η Ελένη Αρβελέρ διαλύει τους μύθους για την Αλωση


«Κερκόπορτα; Αστεία πράγματα» 

Η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ θυμάται παλαιότερα τους- ξένους φοιτητές της στη Σορβόννη να της στέλνουν… συλλυπητήριο τηλεγράφημα κάθε 29η Μαΐου, την ίδια ώρα που τα περισσότερα Ελληνόπουλα αν τα ρωτούσες τι έγινε τη μέρα εκείνη δεν ήξεραν ακριβώς. Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση αντιστράφηκε. Στην Ελλάδα έγινε, λίγο έως πολύ, μόδα να θυμόμαστε κάθε χρόνο τέτοια μέρα την Αλωση της Πόλης- μερικοί από κεκτημένη ταχύτητα ή άγνοια μιλούν για «εορτασμό», αντί για επέτειο, και να μην αρκούμαστε στον εορτασμό της έναρξης της Επανάστασης, κάθε 25 του Μαρτίου. Μεγάλη η σημασία της Πόλης, θα πει κανείς, για τους Ελληνες. Σωστό. Οπότε και η συμβολική σημασία της Αλωσης είναι εξίσου μεγάλη. Εστω και αν η πολιορκία της από τους Οθωμανούς ήταν απλώς μία από τις πολλές, έστω και αν το κλίμα της εποχής ήταν τέτοιο, η κατάσταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ήταν τέτοια, που έκπληξη θα ήταν το να μην αλωθεί η Πόλη.

«Βρισκόμαστε στα μέσα του 15ου αιώνα, γύρω στο 1450. Η Πόλη είναι μια μικρή πόλη πια- έχει δεν έχει 70.000 κατοίκους, όταν άλλοτε είχε περάσει το μισό εκατομμύριο» αφηγείται στα «ΝΕΑ» η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ, επιχειρώντας να βάλει για λογαριασμό μας τα πράγματα στη θέση τους, να καταγράψει αλήθειες και μύθους της Αλωσης έτσι όπως μόνο μία βυζαντινολόγος με τη δική της διαδρομή μπορεί να κάνει. «Η Πόλη έχει αποδεκατιστεί από την πανώλη και τις αλλεπάλληλες πολιορκίες των Τούρκων. Αλλά και από τις διαμάχες των Δυτικών, αφού οι προστριβές Γενοβέζων και Βενετσιάνων γίνονταν στο λιμάνι της μέσα. Υπήρχε και μια τάση ανεξαρτητοποίησης των λίγων χωρών που παρέμεναν ελεύθερες- όχι μόνο του Μυστρά που παρεμπιπτόντως έπεσε το 1460, επίσης στις 29 Μαΐου! Η κατάσταση ήταν μιας ανασφάλειας γενικής».

Ο διχασμός.

Και σαν να μην έφθαναν αυτά, «υπήρχε μια μεγάλη ενωτική και ανθενωτική διαμάχη, υπέρ και εναντίον της Ενωσης των Εκκλησιών. Οι αντίθετοι στην Ενωση συμμαχούσαν και με τους Τούρκουςήταν οι λεγόμενες παρά φύσιν συμμαχίες. Οι υπέρμαχοι της Ενωσης διακήρυσσαν: “Οταν οι δύο Ρώμες ήταν ενωμένες διαφεντεύαμε τον κόσμο. Οταν διχάστηκαν, χάσαμε τα πρωτεία”. Με αυτή την έννοια η πραγματική πτώση της Πόλης χρονολογείται από το 1204 και μετά. Η ανθενωτική διαμάχη πήρε μάλιστα τεράστιες διαστάσεις μετά το 1438 και τη Σύνοδο της Φερράρας. Εκεί ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Η΄ ξεσήκωσε την Εκκλησία σε μια τελευταία προσπάθεια Ενωσης, αλλά ενώ η διανόηση ήθελε να είναι αναγεννησιακή, η Εκκλησία παρέμενε προσηλωμένη στα πάτρια κατά τρόπο φανατικό, αν όχι τίποτα παραπάνω», λέει χωρίς να μασάει τα λόγια της η ελληνίδα βυζαντινολόγος, η πρώτη γυναίκα πρύτανης της Σορβόννης στα 700 χρόνια ιστορίας του μεγάλου γαλλικού πανεπιστημίου.

Και συνεχίζει: «Υπήρχε όμως ακόμη ένας παράγοντας παρακμής. Ηταν η γενική δεισιδαιμονία που τρεφόταν από τις προφητείες. Ηδη από τον 6ο αιώνα υπήρχαν προφητείες, τότε ήταν όμως αισιόδοξες. Τώρα προφήτευαν το τέλος της Πόλης και μαζί το τέλος του κόσμου και της Ιστορίας. Αυτό ήταν, λοιπόν, το κλίμα στην Κωνσταντινούπολη της εποχής. Δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά. Οι Βυζαντινοί ζούσαν σε μια πόλη ερημωμένη. Και στα ανάκτορα του Πορφυρογέννητου πολύ λίγα δωμάτια χρησιμοποιούνταν. Οπως λέει και ο Παλαμάς στον “Δωδεκάλογο του Γύφτου”: “Και ήταν οι καιροί που η Πόλη/ πόρνη σε μετάνοιες ξενυχτούσε/ και τα χέρια της δεμένα τα κρατούσε/ και καρτέραγ΄ ένα μακελάρη (…) Και καρτέραγε τον Τούρκο να την πάρει”».

 

Το κλίμα της εποχής ήταν: δεισιδαιμονία, διχόνοια, φτώχεια, κακομοιριά

 «Η Πόλη θα μπορούσε να είχε πέσει πολύ νωρίτερα» 

 Η Πόλη θα μπορούσε να είχε πέσει στα χέρια των Τούρκων πολύ νωρίτερα. «Ο λόγος που δεν έγινε αυτό και ανάσανε για πενήντα χρόνια ήταν ότι ο Βαγιαζίτ έπεσε στα χέρια των Μογγόλων» λέει η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία δεν μπορούσε να σταθεί μόνη της όρθια. Ο Μανουήλ έτρεχε να δει τους Καρόλους, ο Ιωάννης πήγε στη Φερράρα. Είναι η εποχή των επαιτών αυτοκρατόρων. Πήγαιναν επαίτες στη Δύση, έστω και αν τους δέχονταν εκεί με τιμές και δόξες. Κάτι που συνήθως οι Ελληνες δεν δέχονται είναι ότι ο Πάπας προσπάθησε να βοηθήσει. Διέθεσε τις ιντουλγκέντσιες- τα επί πληρωμή συγχωροχάρτια- του 1450, που ως ιντουλγκέντσιες Ιωβηλαίου ήταν πιο προσοδοφόρες, στον πόλεμο κατά των Τούρκων. Αλλο αν αυτό δεν ήταν αποτελεσματικό, αφού έδωσε τα χρήματα στους Αραγωνέζους που τα χρησιμοποίησαν για δικούς τους σκοπούς.

Πολλοί λένε ότι η Δύση δεν βοήθησε. Οταν όμως μιλάμε για Δύση τι εννοούμε; Οι Βυζαντινοί ήταν όλη η Ανατολή. Η Δύση ήταν πολυδιασπασμένη και ο Πάπας είχε ένα σχίσμα στην πλάτη του και την Ανατολική Εκκλησία εναντίον του. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο Παλαιολόγος πολεμάει τους Τούρκους μαζί με τον απεσταλμένο του Πάπα, Ισίδωρο του Κιέβου, και τους Γενοβέζους, ο Γεννάδιος- ο Γεώργιος Σχολάριος, πρώτος Πατριάρχης μετά την Αλωσητοιχοκολλούσε ανάθεμα εναντίον του Παλαιολόγου. Και επίσης: μετά την πτώση της Πόλης, οι Δυτικοί έτρεμαν. Οταν ανέλαβε Πάπας ο Ενιο Σίβλιο Πικολομίνι, δηλαδή ο Πίος Β΄, έγραψε μια πραγματεία για την Αλωση στην οποία μιλούσε για καταστροφή της Χριστιανοσύνης. Αντίθετα οι Ρώσοι, που είναι μάλιστα φανατικοί ανθενωτικοί, δεν γράφουν σχεδόν τίποτα για την πτώση της Πόλης. Πέρασαν χρόνια για να αρχίσουν οι σλαβικοί θρήνοι. Εκείνοι που θρήνησαν από την αρχή για την Πόλη είναι στην Τραπεζούντα. “Πάρθεν η Πόλη, πάρθεν η Ρωμανία”, έλεγαν».


Κάτι που συνήθως οι Ελληνες δεν δέχονται είναι ότι ο Πάπας προσπάθησε να βοηθήσει

Η συμφωνία του σουλτάνου με τον Πατριάρχη

 Το Ρούμελι Χισάρ, το κάστρο που έχτισε ο Μωάμεθ το 1452 για να ελέγχει το πέρασμα ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Μαρμαρά, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην έκβαση της πολιορκίας, λέει η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Διούλκησε και τον στόλο περνώντας τα πλοία του στον Κεράτιο. Από την άλλη πλευρά, μόνο 3-4 πλοία γενοβέζικα πέρασαν και αυτά για να φέρουν τροφή στους πολιορκημένους». Βέβαια, δεν ήταν μόνο αυτή η αιτία της ήττας των Βυζαντινών. «Ο Μωάμεθ είχε μαζέψει Σέρβους, Αλβανούς, Τούρκους. Απέναντι στους τουλάχιστον 100.000 άντρες του- μερικοί μιλούν για 120.000, άλλοι τους ανεβάζουν σε 200.000- αντιπαρατάσσονταν περίπου 4.500 άνθρωποι το πολύ, μαζί με τους ξένους. Και πολλοί ήταν παιδιά και γυναίκες που πολεμούσαν με αγκωνάρια. Μεγάλη ήταν η βοήθεια των Γενοβέζων, αλλά όταν σκοτώθηκε ο Τζουστινιάνι έχασαν το ηθικό τους και υποχώρησαν. Οσοι πολέμησαν, πάντως, πολέμησαν ηρωικά. Οταν ο Μωάμεθ έστειλε αποκρισάριο στον Παλαιολόγο ζητώντας του να παραδώσει την Πόλη, πήρε την απάντηση ότι η Πόλη δεν είναι δικό του πράγμα και πως “με τη δική μας θέληση αποφασίσαμε να πεθάνουμε”. Ακόμη και ο περίφημος Νοταράς που είχε τρεις υπηκοότητες και όλη του την περιουσία στο εξωτερικό, και που είπε ότι είναι καλύτερο το τουρκικό καφτάνι από τη λατινική τιάρα, πολέμησε και εν τέλει εκτελέστηκε από τους Τούρκους. Χαρακτηριστικό του ηρωισμού είναι ότι όταν στην Πύλη του Ρωμανού οι Τούρκοι άρχισαν να ανεβαίνουν πάνω και πέρασαν μέσα, έψαχναν τους αντίπαλους πολεμιστές και δεν πίστευαν ότι ήταν τόσοι λίγοι. Και πρέπει να πούμε και για τον Μωάμεθ, που συνηθίζουμε να τον ταυτίζουμε με τη βαρβαρότητα, ότι δεν ήταν βάρβαρος ή δεν ήταν μόνο βάρβαρος. Ηταν από τους μεγαλύτερους μεταρρυθμιστές της Τουρκίας. Ηξερε τι ήθελε και πώς να το κάνει». Οσο για την Κερκόπορτα… «Ανοιγμένη ή ξεχασμένη. Αστεία πράγματα. Ηταν χιλιάδες έξω, τα καράβια τους στον Κεράτιο, οι Γενοβέζοι έφευγαν. Τι να πεις για την Κερκόπορτα; Σε συμβολικό επίπεδο μόνο μπορείς κάτι να πεις. Αλλά είναι σαν να λέμε ότι αντί να σκοτώνονταν τρεις Τούρκοι κατά την είσοδό τους στην Πόλη, θα σκοτώνονταν δέκα αν η πόρτα ήταν κλειστή. Και λοιπόν; Αφού είχαν ανεβάσει σκάλες και έμπαιναν από όπου ήθελαν».

«Ο Μωάμεθ έδωσε το πατριαρχικό αξίωμα στον Γεννάδιο Σχολάριο, ορίζοντάς τον αμέσως αρχηγό του Μιλιέτ, δηλαδή όλων των ορθοδόξων. Κάπως έτσι ξέρουμε γιατί η Εκκλησία κράτησε όλα τα κτήματά της και η αυτοκρατορία τα έχασε», λέει δηκτικά η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ. «Κάπως έτσι φτάσαμε και στα σημερινά βατοπεδινά βακούφια. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε, σε αντίθεση με άλλες συμπεριφορές της πολιτείας, ότι όταν ο Μανουήλ Παλαιολόγος είναι στη Θεσσαλονίκη και υπάρχει κίνδυνος καταστροφής, δημεύει όλα τα κτήματα του Αθω. Και ότι ο Κομνηνός δημεύει όλη την εκκλησιαστική περιουσία για να αντιμετωπίσει τους Σελτζούκους». Την εποχή της Αλωσης, εξάλλου, υπήρχε έξαρση του μοναχισμού. «Σε όλη τη διαμάχη των ανθενωτικών οι καλόγεροι στα μοναστήρια της Πόλης και του Αθω ήταν πρώτοι. Είναι πολλοί και δεν πολεμούν. Αντίθετα με τους δυτικούς μοναχούς που μπορούν να φέρουν όπλα, οι ορθόδοξοι δεν μπορούν», σημειώνει η Ελληνίδα βυζαντινολόγος.

Η Εκκλησία κράτησε όλα τα κτήματά της και η αυτοκρατορία τα έχασε…

__________

Του ΜΑΝΩΛΗ ΠΙΜΠΛΗ

Πηγή: tanea,το είδαμε spoudasterion

Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Συναφές: 

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ: ‘Εχουμε έλλειμμα αυτογνωσίας’ 

Αρβελέρ: Μια άλλη ζωή θα ήταν σωστή αντίδραση 

Γιατί είμαστε οι Έλληνες, αυτοί που είμαστε

Η ιστορία διδάσκει…. 

Ψαροκώσταινα

Kιγκινάτος: η απόλυτη εξουσία, η απόλυτη εντιμότητα.

“Έφαγαν αυτοί, ας φάμε και εμείς τώρα”

Σχετικά Άρθρα

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

43 CommentsΣχολιάστε

  • Οι Έλληνες δεν ελευθέρωσαν την Κωνσταντινούπολη......... says:

    Για το «απαξιωμένο Βυζάντιο», μίλησε η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, σε εκπομπή του Ρ/Σ της Εκκλησίας της Ελλάδας για την «29η Μαΐου» το 2010. Απαντώντας σε ερωτήσεις του Κωνσταντίνου Μπλάθρα, η κα Αρβελέρ μίλησε, μεταξύ άλλων,για την απαξίωση του Βυζαντίου όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα η κα Αρβελέρ είπε:
    Το Βυζάντιο είναι απαξιωμένο και στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα. Θυμάμαι τον Κορνήλιο Καστοριάδη, κάθε φορά που μιλούσε για το Βυζάντιο, ήταν εναντίον. Γιατί ο Κορνήλιος, όπως και όλη η Ελλάδα άλλωστε, είναι προσκολλημένη στο αρχαίο κατόρθωμα και δεν καταλαβαίνουν ότι υπάρχει μια νέα εποχή (στο Βυζάντιο). Αλλά έτσι ζούμε μια σχιζοφρένεια, ότι τα πάντα αρχίζουν από τον Περικλή, από θαύμα κ.λπ., ζούμε αυτό το θαύμα, μετά μπαίνουμε στη νεοελληνική ιστορία με την Αθήνα ως πρωτεύουσα, ένα λασποχώρι τότε, το οποίο ακριβώς γίνεται πρωτεύουσα του κράτους, και ξεχνάμε 1.000 χρόνια Αυτοκρατορίας και αγνοούμε ότι η Πόλις ήταν η κοιτίδα του Γένους, γιατί ήταν και πρωτεύουσα αλλά και Πατριαρχείο, ήταν και η πόλη που θεώρησε το Τριαδικό δόγμα ως μία από τις έννοιες που αποτελούν την ταυτότητα του Γένους. Όλα αυτά τα πράγματα μπήκαν σε μια παρένθεση, λόγω του ό,τι οι Έλληνες δεν ελευθέρωσαν την Κωνσταντινούπολη. Οπότε Ελλάδα ίσον Αθήνα, άρα Αθήνα του Περικλή.

    • Αρχαίος ελληνισμός και Βυζαντιο, ή αλλιως άσπρο-μαυρο. Η Ρωμια καθηγητρια προσπαθει να μας πείσει για την συνεχεια των Ελληνων τόσο φυλετικά όσο και πολιτισμικά. Τι σχεση εχει η αυτονομη δημοκρατική κοινωνια των αρχαιων με την σκοταδιστική ανθελληνική θεοκρατια του Βυζαντίου? Οποιος εχει ορεξη ας διαβασει τους αναθεματισμους κατα των Ελληνων που διαβαζονται την Κυριακη της Ορθοδοξίας για να εχει ζωντανο δειγμα της αντιθεσης.
      Ενα μικρό δείγμα, ο 2ος αφορισμός: “Σε όσους ασπάζονται τις διδασκαλίες των Ελληνων και δεν τις σπουδάζουν μόνο για μόρφωση, αλλά ακολουθούν και τις μάταιες θεωρίες τους και τις πιστεύουν ως αληθινές, και μάλιστα ωσάν αυτές να περιέχουν τη βεβαιότητα, και παρασύρουν σ’ αυτές άλλοτε κρυφά και άλλοτε φανερά και τις διδάσκουν χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τρεις φορές ανάθεμα.”

      Και επειδη αναφερθηκε ο Κορνήλιος: «Δεν υπάρχει ιστορική συνέχεια. Οι ιστορικές μορφές και τα κοινωνικά μορφώματα δεν αποτελούν αναδιατάξεις προτέρων σταδίων, αλλά αναδύσεις νέων ειδών, νέων μορφών ριζικής ετερότητας».

      περισσοτερα: http://libertarianwords.blogspot.gr/2012/09/blog-post.html

      • Μόνο που όταν αναφέρονταν σε Έλληνες δεν εννοούσαν φυλετική καταγωγή, αλλά τους ειδολωλάτρες.

        • Είδωλα είναι τα αγάλματα;…και όχι οι εικόνες και τα χρυσοποίκιλτα άμφια και οι όφεις στις τιάρες των δεσποτάδων;

  • Όλη η ελληνική [και όχι μόνο] ιστορία είναι γεμάτη από πάθη και διαιρέσεις. Όμως: 1/ χριστιανικά σωστά οι ορθόδοξοι μοναχοί δεν φέρουν όπλα [άλλο θέμα αν πολλοί κατέφευγαν στα Μοναστήρια για να αποφύγουν τις κακουχίες των πολέμων ή για να σωθούν και όχι από πραγματική πνευματική αναζήτηση], 2/ πρακτικά ωφέλησε που η εκκλησία κράτησε την περιουσία της γιατί με αυτούς τους νόμιμους τίτλους διατηρήθηκε η ελληνικότητά της, αλλιώς και αυτή θα είχε ενσωματωθεί πλήρως στα εδάφη της οθωμανικής αυτοκρατορίας, 3/ τα εκκλησιαστικά προνόμια θα δίνονταν έτσι ή αλλιώς, γιατί αυτή ήταν η μέθοδος των οθωμανών προκειμένου να κρατούν τους υπόδουλους ήσυχους.

    • Δεν μας λέτε κι εσείς τι πραγματικά έγινε; Διψούμε για πραγματική ενημέρωση. Βρε την Αρβελέρ, τους κορόιδεψε όλους και έγινε πρύτανις στη Σορβόννη. Βρε τους κουτόφραγκους πώς την πάτησαν!!!

      • Τὸ ἄρθρο αὐτό δὲν εἶναι τὴς Ἀρβελέρ ἀλλὰ κατασκεύασμα ἐξυπνάκια. Μὴν τὴν χρησιμοποιῆτε γιὰ να δώσετε κύρος λοιπόν…

  • Καλά,αυτή λέει και το άλλο :«Εἶμαστε Ἐλληνες;; πφφφ αστεία πράγματα!!»
    Το αποδεχόμαστε κι αυτό,επειδή εἶναι στην Σορβόνη;;
    Δεν ἔχω ακούσει άλλον λαό,να αμφισβητεί την καταγωγή του! Μόνο εμείς το κάνουμε αυτό,εξαιτίας κάποιων περισπούδαστων της Σορβόνης και των συνωστισμών!!

    • εννοειται πως δεν ειμαστε ελληνες, ουτε φυλετικα (καθαροαιμοι) αλλα ουτε κ πολιτισμικα…
      πρωτον, φυλετικα, 2500 μονο ελληνες γαμουσαν ρε φιλε?
      δευτερον, η κουλτουρα κ ο πολιτισμος της αρχαιας αθηνας που γεννησε τη δημοκρατια ΒΙΑΣΤΗΚΕ απ το χριστιανισμο κ το βυζαντιο. Ελληνισμος κ χριστιανισμος ειναι εννοιες ασυμβατες.
      Αραμ ΔΕΝ ειμαστε ελληνες. Ειμαστε ενα νεο κατασκευσμα, που διαλλεξαμε να ονομασουμε ελληνες απλα κ μονο επειδη μιλαμε ελληνικα (επειδη ηταν τα αγγλικα της εποχης στον “ελλαδικο χωρο) κ αυτο εγινε για να ενωθουμε κ να πεταξουμε τους τουρκους.
      Ταμαμ?

      • Θα έλεγα ακριβώς τα ίδια και με κάλυψες.
        Επίσης το τι πέφτει και το τι σηκώνεται έχει χρόνια και ζαμάνια που ελέγχεται από αλλού. Κάποιοι είχαν συμφέροντα να πέσει η Πόλη και έπεσε. Κάποιοι ήθελαν να κάνουν έναν κομβικό χώρο που να εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους έκαναν μια Ελλάδα. Τώρα τελευταία τους συμφέρουν άλλα πράματα και για αυτό ζούμε το μεταβατικό στάδιο. Οι ίδιοι άνθρωποι όταν βλέπουν σημαίες, εθνικές συνειδήσεις και λοιπα γελάνε. Δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Αν λοιπόν αρέσκεστε στο να σας γελάνε και να πατάνε στα συναισθήματα σας για κάτι συνεχίστε να διαβάζετε διάφορα για να ενισχύετε τον πατριωτισμό σας και να φουσκώνουν τα στηθάκια σας από περηφάνια για κάτι ανύπαρκτο.

      • Ψψςς δλδ επι τουρκοκρατιας για καποιο λογο στην Ελλαδα ολοι μιλουσαν ελληνικα χωρις να υπαρχουν Ελληνες; (τελειωσε απο αυριο θα μιλαω μονο γερμανικα!). Ψψςς να σαι καλα που μας ανοιγεις τα ματια! Να σου πω την αληθεια δεν γνωριζα οτι η αθηναικη δημοκρατια διηρκησε μεχρι τον 4ο μ,χ αιωνα για να βιαστει απ’το Βυζαντιο. Και κοιτα να δεις που μονο οι νοτιοι χριστιανοι κατοικοι της χερσονησου του Αιμου επελεξαν να “γινουν” Ελληνες ενω οι Βουλγαροι/Σερβοι κ.τ.λ. την γλιτωσαν. Δλδ οι επιλογες ειναι μονο “οταν εμεις χτιζαμε τους παρθενωνες…” και “ειμαστε ενα νεο κατασκευασμα που δεν εχει σχεση με τους αρχαιους ελληνες”. Η ημιμαθεια σε ολο της το μεγαλειο, ειτε απ’την μια πλευρα ειτε απ’την αλλη! Α! οσο και για το “Ελληνισμος κ χριστιανισμος ειναι εννοιες ασυμβατες” να υποθεσω για παραδειγμα οτι παρομοιως οι σκανδιναβικοι λαοι σφαλουν που θεωρουνται απογονοι των Βικινγκς;

  • Ὁ γράφων, κατ’ ἀρχήν, δὲν εἶναι ἡ Ἀρβελέρ ἀλλά κάποιος ἄλλος ποὺ χρησημοποιεῖ ἀποσπασματικὰ καὶ ἐπιλεκτικὰ τὰ λεγόμενά της. Προφανής του στόχος του εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ τὸ πνεύμα του ρωμαιοκαθολικο-προτεσταντικο-ισλαμικό… Κομμάτι μπερδεμένος ὁ τύπος…
    Παρακαλῶ, κρίνετε τὰ παρακάτω λόγια του: «Και πρέπει να πούμε και για τον Μωάμεθ, που συνηθίζουμε να τον ταυτίζουμε με τη βαρβαρότητα, ότι δεν ήταν βάρβαρος ή δεν ήταν μόνο βάρβαρος. Ηταν από τους μεγαλύτερους μεταρρυθμιστές της Τουρκίας.» (sic)!!!
    Δὲν ἥταν ΜΟΝΟ βάρβαρος ἁλλὰ καὶ μεταρρυθμιστής…
    Ἐκτός ἀπὸ σκοπιμότητα δὲν διακρίνετε καὶ ἔνα ποσοστὸ ἠλιθιότητας (τεράστιο κατ΄ ἐμέ) πίσω ἀπὸ αὑτὰ τὰ λόγια;

    Καὶ συνεχίζει: «Η Εκκλησία κράτησε όλα τα κτήματά της και η αυτοκρατορία τα έχασε…».
    Δὲ μᾶς λέει, ὅμως, ὅτι ἡ μητέρα τοῦ Μωάμεθ ἦταν σκλάβα χτηστιανή στὴν ὁποία εἴχε παθολογική ἀγάπη καὶ πὼς ὅταν ἔμεινε ὀρφανός σὲ τρυφερή ἠλικία τὸν πῆρε ὑπό τὴν προστασία της ἑλληνοσέρβα Χριστιανή (Μάρα) στὴν ὁποία ἐπίσης ἔτρεφε τεράστια ἐκτίμηση καὶ πρὸς τιμήν τους, ἀλλά καὶ ἀπὸ δικιὰ του ἐπιθυμία ἔδωσε τᾶ προνόμια ποὺ ἔδωσε στὴν Ἐκκλησία ἀλλά αφήνει νὰ ἐννοηθεῖ πὼς ἡ «κακιά» ἐκκλησία μὲ ὕποπτο τρόπο ἔτυχε τῶν προνομίων αὐτῶν…
    Ἐγώ βλέπω καὶ πάλι σκοπιμότητα συνοδευόμενη, μάλιστα, μετὰ τὴς απαραιτήτου ἠλιθιότητας…
    Τοῦ λόγου τὸ ἀληθές:
    «Ο Μωάμεθ γεννήθηκε στις 30 Μαρτίου του 1432 στην Αδριανούπολη, πρωτεύουσα τότε του Οθωμανικού κράτους. Ήταν τρίτος γιος του Σουλτάνου Μουράτ Β΄ και μιας χριστιανής σκλάβας.
    Σε μικρή ηλικία έμεινε ορφανός από μητέρα και τον πήρε στην προστασία της η Μάρα, σύζυγος του Μουράτ και κόρη του ηγεμόνα των Σέρβων Γεωργίου Μπράνκοβιτς, πράγμα που θα τον κάνει να τρέφει σε όλη του τη ζωή βαθιά εκτίμηση προς το πρόσωπο της Μάρας (Ελληνοσέρβα πριγκίπισσα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και κόρη του ηγεμόνα της Σερβίας, Γεωργίου Μπράνκοβιτς και της Ειρήνης Καντακουζηνής, κόρης του ποντιακής καταγωγής, Ματθαίου. Ήταν μια από τις σημαντικότερες γυναικείες προσωπικότητες του 15ου αιώνα.)
    Ἡ κυρία Ἀρβελέρ, λοιπόν, ἀποκαλύπτει;… ἤ απλά ἔνας βλακάκος λέει μποῦρδες;…
    Τὸ ὕφος μου εἶναι ἀνάλογο τῶν συναισθημάτων μου. Ζητῶ συγγνώμη γιὰ τὸ πρῶτο…

    • Δεν χρησιμοποιεί καθόλου αποσπασματικά τα λεγόμενά της, είναι συνέντευξή της στα ΝΕΑ στις 29/5/2010.

      Παρεμπιπτόντως η γλώσσα μας δεν έχει ούτε πνεύματα ούτε περισπωμένες. Προσγειωθείτε στην πραγματικότητα.

      • Δεν φταίμε εμείς που έμεινες αμόρφοτος… 😉

        • μήπως εννοείς “αμόρφΩτος” καθηγητά μου; Το βυζάντιο ήταν η “νέα ρωμαική αυτοκρατορία” και έχει τόση σχέση με τους Έλληνες, οσο το κουνουπίδι με το καρπούζι….

    • το άτομο είναι πνευματικά καθυστερημένο …

      οι πολιτικές μια αυτοκρατορίας δεν ορίζονται από τις προσωπικές συμπάθειες, από τις μάνες και τις παραμάνες, αλλά από τις ανάγκες τις αυτοκρατορίας. είναι αστείο να λέει κάποιος ότι δόθηκαν τέτοια προνόμια στην εκκλησία, επειδή η μάνα ήταν χριστιανή και η παραμάνα σέρβα. και αντιπαρατίθενται αυτές οι μπούρδες με σοβαροφάνια και δεικτικότητα απέναντι στους ανόητους άλλους που δεν καταλαβαίνουν, δήθεν. μωραίνει κύριος ων βούλεται απωλέσαι. το κακό είναι πως δεν καταλαβαίνει καν πόσο χαμηλά έχει πέσει …

      από τα πολλά πνεύματα στις λέξεις, έχασες το δικό σου μου φαίνεται.

      περαστικά.

    • Αναφέρεις :<> Δεν υπήρχε την εποχή εκείνη ο όρος πόντιος, όλοι λεγόντουσταν Ρωμιοί. Πόντιος είναι χαρακτηρισμός που δόθηκε μετά την γενοκτονία.

      • *Ειρήνης Καντακουζηνής, κόρης του ποντιακής καταγωγής, Ματθαίου.

  • Γιατί έχει επικρατήσει να αποκαλούμε Βυζάντιο την αυτοκρατορία;
    Βυζάντιο είναι η Ελληνική πόλη που ίδρυσε το 667 π.Χ. ο Βύζας ο Μεγαρεύς. Επί της θέσεως αυτής ίδρυσε ο Κωνσταντίνος ,το 318 μ.Χ., την Νέα Ρώμη μετέπειτα Κωνσταντινούπολη. Η αυτοκρατορία ουδέποτε χρησιμοποίησε τον όρο Βυζάντιο. Μετά την άλωση περί το 1590 πρωτοχρησιμοποιείται ο όρος για να αποδώσει την περίοδο αυτή. Είναι ,ασφαλώς, αναχρονισμός . Δεν γνωρίζω την αιτία αυτού του αναχρονισμού ή μάλλον γνωρίζω. Είναι για να επιτευχθεί ο στόχος να θεωρηθεί δηλαδή το καθεστώς της Νέας Ρώμης /Κωνσταντινούπολης συνέχεια του Ελληνισμού. Δηλαδή συνέχεια του Ελληνισμού αυτοί που βάζουν ταφόπλακα στον ορθολογισμό και επιβάλουν θεοκρατία, αυτοί που κλείνουν τις φιλοσοφικές σχολές καταργούν τις Ολυμπιάδες και διώκουν ότι Ελληνικό.
    Η παρακμή της Ελλάδος επιτελείται τελικά με την βιαία επιβολή του Εβραϊσμού με όχημα τον Χριστιανισμό δια του Κωνσταντίνου από τον 4ο αιώνα. Ο Κωνσταντίνος (Μέγας και Άγιος!!) επέβαλε τον Χριστιανισμό δηλαδή την θεοκρατία και τον σκοταδισμό κλείνοντας τις Φιλοσοφικές σχολές και ότι θύμιζε Ελλάδα. Οι επίγονοι είχαν 1100 χρόνια στη διάθεσή τους, δίχως αντίλογο, να εδραιώσουν την πίστη όπως αυτή αποφασίστηκε στην πρώτη οικουμενική σύνοδο της Νίκαιας (Isnik) 325 μ.Χ…
    Έτσι σήμερα πολλοί Έλληνες αποδέχονται , ασυναίσθητα ίσως, τις δογματικές παραδοξότητες της πίστης και μιλάμε για τους προπάτορες , ημών των Ελλήνων, Αβραάμ Ισαάκ και Ιακώβ καθώς και στον Ελληνικό γάμο να ακούγεται “συ νύμφη μεγαλύθητι ως η Σάρα, εφράνθητι ως η Ρεββέκα ” και δεν συμμαζεύεται.
    Από την φράγκικη άλωση το 1204 που εξουθένωσε την αυτοκρατορία και μετά την αποχώρηση των δυτικών μετά από 60 χρόνια, οι Έλληνες αναλαμβάνουν να διοικήσουν ένα διαλυμένο κράτος που μοιραία πέφτει στα χέρια των Οθωμανών.Αν η πτώση δεν ήρθε νωρίτερα αυτό οφείλεται στον Ταμερλάνο που καθυστέρησε τους Οθωμανούς. Οι κλασσικές σπουδές επανέρχονται σιγά-σιγά ώστε ο μαθητής του αριστοτελικού Γεωργίου Γεμιστού του Πλήθωνος, επίσκοπος Τραπεζούντος Βησσαρίων και άλλοι Έλληνες λόγιοι, μεταλαμπαδεύουν στη Δύση το Ελληνικό πνεύμα και έτσι αρχίζει η Αναγέννηση.
    Από την αναγέννηση, του Ελληνικού πνεύματος φυσικά, ο κόσμος επιστρέφει στον ορθολογισμό. Η Ελλάδα δεν μετέχει στην Αναγέννηση διότι περνά δεύτερο μεσαίωνα, την Τουρκοκρατία.

    • τα εχεις μπλεξει. Ο ελληνισμος επαψε να υπαρχει απο σχεδον 150-200 χρονια πριν τη γεννηση του Χριστου. Απο τη στιγμη που η Ρωμη κατακτα την Ελλαδα και οχι μονο, και φτανει μεσα σε 100 χρονια να διαφεντευει ολον τον τοτε γνωστο κοσμο. Για ποια εβραιοκρατια και μπουρδες μιλας/? 300 χρονια (σαν να λεμε τωρα απο το 1700 μεχρι σημερα) οποιος τολμουσε να πει Χριστος Ανεστη, γινοταν τροφη για λιονταρια, προσαναμμα για θυσιες, προειδοποιητικη πινακιδα σε σχημα σταυρου στα πλαγια των δρομων κοκ.Ο Ελληνισμος ειχε σαπισει μεσα στα λατρευτικα – παγανιστικα οργια των ρωμαιων που στο ονομα του διονυσου και του δια (των εξελιγμενων απο την ελληνιστικη εποχη) κατεσφαζαν εγκυες και παιδια κατα προτιμηση αυτων που δηλωναν χριστιανοι. Εχεις ακουσει για τις κατακομβες? ΜΑλλον επιλεκτικη ιστορια ξερεις γιατι δεν σε βολευουν στον εκλυτο βιο που ονειρευεσαι να κανεις τα διδαγματα του Χριστιανισμου. Και ομως αυτα αλλαξαν τον κοσμο και τον εφεραν να μπορεις (σχεδον) σημερα να μιλας και ναγραφεις αυτο που σκεφτεσαι χωρις να κινδυνευεις την επομενη να μπουκαρουν στο σπιτι σου πραιτωριανοι και να σε προετοιμαζουν για το σαββατιατικο “ρωμη εχεις ταλεντο” με λιονταρια και σφαγεις. Οσο για τους ολυμπιακους μονο αγωνες δεν ηταν τα χρονια των ρωμαιων. Ενα ατελειωτο φεστιβαλ – gay-parade, drag-queens και swingers ηταν με εορταστικο κλου καποια ανθρωποθυσια (χριστιανης παρθενας κατα προτιμηση). Ολα αυτα τα σταματησε τελικα με ενα διαταγμα που αλλαξε τον κοσμο (ΜΕδιολανων) ο Μεγας (γι αυτο) Κωνσταντινος ο οποιος εζησε σαν αγιος τα τελευταια χρονια της ζωης του (και γι αυτο ανακηρυχθηκε και αγιος). ΚΑι οπως και ολοι οι αρχαιολαγνοι, ετσι κι εσυ τον μισητε για κατι που ιστορικα επρεπε να ειχε συμβει 600 χρονια πιο πριν οταν ο Σωκρατης διατυμπανιζε και θανατωνοταν γι αυτο οτι ο Θεος ειναι ένας και πρεσβευει την αγαπη και την ισοτητα και οχι 12 και καμια 100στη παρατρεχαμενοι ημιθεοι, αναπληρωτες, γενικοι γραμματεις, ηρωες τυχαρπαστοι και χασισοποτες σαρκολαγνοι ιερεις. Α! και να μην ξεχασω. Το οτι εισαι ασχετος προκατειλημμενος φαινεται απο το οτι τον χριστιανισμο τον εξισωνεις με τον ιουδαισμο- εβραισμο, αυτους που ειναι ανεκαθεν χειροτεροι εχθροι των χριστιανων. (να σου θυμησω απο ποιους δικαστηκε και καταδικαστηκε ο Χριστος?). Να περασεις λοιπον απο την συναγωγη της γειτονιας σου να παρεις το μεροκαματο σου για τις μπουρδες που εγραψες

  • Μια σειρά απαντήσεις σε ζητήματα που έθεσε η Ελένη Αρβελέρ υπάρχει ΕΔΩ:

    http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/arbeler_allwsi_1.htm

    τα εικονογραφημένα τεκμήρια του άρθρου, βοηθούν ώστε να γίνουν κατανοητά κάποια ζητήματα τα οποία γνωρίζουμε σαν παραμύθι και τα επαναλαμβάνουμε διαρκώς, η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική.

    Για παράδειγμα, γιατί να πει η Ελένη Αρβελέρ ότι ο Σχολάριος την ώρα που πολεμούσε ο παλαιολόγος του τοιχοκόλλησε ανάθεμα; Το θυροκολλημένο κείμενο ούτε κανένα ανάθεμα είχε, και φυσικά αναρτήθηκε επτά μήνες πριν την Άλωση (1 Νοέμβρη 1452). Και βεβαίως, η Ελένη Αρβελέρ έπρεπε ν’ αναφέρει το κείμενο που μόλις στις 27 Νοέμβρη 1452 μοίρασε στην πόλη ο Σχολάριος, εξομολογούμενος την αγάπη του για την πατρίδα και τον βασιλιά, και βεβαιώνοντας ότι δεν μπορούσε να αντιστρέψει το ρεύμα του φόβου, υποσχέθηκε αποχή από τον δημόσιο βίο, λέγοντας ότι η πίστη είναι ελεύθερη και αφήνει το πεδίο ανοιχτό στους Ενωτικούς.

    Οι Ενωτικοί επιβεβαίωσαν τον Ενωτικό Όρο στις 12 Δεκεμβρίου.
    Κι όμως, ο Πάπας δεν έστειλε καμία βοήθεια.
    Άρα λοιπόν, όπως ακριβώς λέει και η βιβλιογραφία, όλα αυτά τα περί διχασμών, έχουν σκοπό να δικαιολογήσουν το γεγονός ότι για την απραξία και τις ψευδαισθήσεις περί δυτικής βοήθειας, έφταιγαν οι Ενωτικοί και ο Πάπας. Άλλωστε ο ιστορικός Δούκας ήταν Ενωτικός και είχε συγκεκριμένους λόγους να συκοφαντήσει τον Σχολάριο και τον Λουκά Νοταρά φυσικά. Οι πηγές πάντως είναι αδιάψευστες.

  • Ο χρήστης “Kastor” γράφει ό,τι να’ ναι και ας δούμε την πραγματικότητα απέναντι σε όσα γράφει με βάση τη φαντασία του:

    Ο όρος Βυζάντιο δόθηκε καταρχάς από δυτικούς! Και δόθηκε ακριβώς λόγω της μακροχόνιας αντιπαλότητας με την Ανατολή. Έχοντας ως δεδομένο ότι στον Καρλομάγνο ανήκαν τα σκήπτρα της συνέχειας της αυθεντικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, δεν ήθελαν να δώσουν στην Ρωμανία (έτσι έλεγαν οι “βυζαντινοί” το “Βυζάντιο”) τον τίτλο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

    Και βεβαίως, σχετικά με τις αναφορές σου στον “ορθολογισμό”, καλό είναι να μας πεις αν οι νύμφες, οι νεράϊδες, το αιγυπτιακής προέλευσης δωδεκάθεο, οι ανθρωποθυσίες, οι θυσίες στους θεούς κ.λπ. κ.λπ., αποτελούν δείγμα του ορθολογισμού των προγόνων μας! Αν λοιπόν η πίστη σε θεούς, δεν στερεί από τους προγόνους μας τον ορθολογισμό, γιατί να τον στερήσει από τους βυζαντινούς; Επίσης, αν η πίστη των Αρχαίων οδηγούσε σε πνευματικά επιτεύγματα, τότε γιατί η Σπάρτη δεν έχει τέτοια επιτεύγματα;

    Και βεβαίως, η κορυφαία διπλωματία του βυζαντίου και η αντοχή τους στα πιο αντίξοα δεδομένα που τους επέτρεψε ν’ αντέξουν για 11,5 αιώνες, δείχνει απόλυτη σχέση με τον ορθολογισμό.

    Επίσης, αν οι βυζαντινοί δίωκαν κάθε τι το Ελληνικό, δεν θα σώζονταν στις βυζαντινές βιβλιοθήκες οι αρχαίοι φιλόσοφοι, ούτε τα παιδιά στα σχολεία θα διδάσκονταν Όμηρο και Θουκυδίδη ή τους αρχαίους Έλληνες ρήτορες. Διότι αντίστοιχα στη Ρώμη, οι Λατίνοι που δεν αποτελούσαν συνέχεια του ελληνισμού, διδάσκονταν φυσικά Βιργίλιο και Τάκιτο και είχαν ως πρότυπα τους όχι τους αρχαίους Έλληνες ήρωες και στρατηγούς, αλλά τους αντίστοιχους Λατίνους.

    Μέχρι και ο συκοφαντημένος Σχολάριος, συκοφαντημένος από άσχετους αρχαιόπληκτους σαν και σένα, έγραφε στο έργο του “Νεόφρων ή Αερομυθία” ότι “οι πατέρες ημών (Ελλήνων γάρ εσμεν παίδες) […] Πλάτων, Αριστοτέλης […] Πυθαγόρας, Αναξαγόρας”. Και βεβαίως, στον 9ο αιώνα ο Θεόδωρος Στουδίτης ονόμαζε το Βυζάντιο “Γραικία”, όρος του Αριστοτέλη όπου λέει: “οι καλούμενοι τότε μεν Γραικοί νυν δε Έλληνες” (Μετεωρολογικά 1,352b). Τον όρο “Γραικοί” τον επανέφερε αργότερα και ο Κοραής, ενώ οι δυτικοί επί αιώνες ονόμαζαν τους βυζαντινούς Graecos. Ο μητροπολίτης Εφέσου, Γεώργιος Τορνίκης ονομάζει τους βυζαντινούς “Έλληνες” 3 αιώνες πριν από τον Πλήθωνα (http://www.oodegr.com/neopaganismos/romi/pli8wn_1.htm#6.) και ο πνευματικός ηγέτης των ανθενωτικών ο Ιωσήφ Βρυέννιος, σε ομιλία του που προσπαθεί να πείσει για την αναστύλωση των τοιχών της Πόλης, επικαλείται το παράδειγμα του Περικλή, του Θεμιστοκλή, του Αλκιβιάδη και του Κίμωνα (http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/eikones/arbeler_eikones/-10-IOSHF_BRYENNIOS_PROEIDOPOIEI.jpg).

    Αντίστοιχα αγαπητέ “Kastor” οι Τούρκοι θα έφερναν το παράδειγμα του Μαχμούτ, του Αμπντούλ και του Σουλεϊμάν… Δεν θέλει σοφία ιδιαίτερη για να καταλάβεις πως προσδιορίζεται η εθνική ταυτότητα των Βυζαντινών.

    Όσο για τις Ολυμπιάδες, δες εδώ για την παρακμή τους και το άθλιο αιματηρό και ανθρωποκτόνο “θέαμα” που πρόσφεραν στην ύστερη αρχαιότητα (http://www.oodegr.com/neopaganismos/ellinikotita/andrianopoulos_1.htm#7.) Επρόκειτο για ένα πραγματικό σφαγείο και όχι για δήθεν αθλητικούς αγώνες που σε έχει μάθει το γνωστό διαδικτυακό τροπάρι. Και να κοιτάς την βιβλιογραφία και τις παραπομπές, και αν θες ν’ απαντήσεις, να φέρεις κι εσύ παραπομπές που να λένε ότι δεν ήταν έτσι.

    Επίσης, για την Ακαδημία, θα όφειλες να γνωρίζεις εσύ και οι άλλοι αρχαιόπληκτοι ότι αυτή η “Ακαδημία” που λέγεται ότι έκλεισε στα 529 μ.Χ. δεν ήταν η Ακαδημία που άνοιξε ο Πλάτωνας, αλλά μια άλλη σχολή, άσχετη, αυτόκλητη κληρονόμος της σχολής του Πλάτωνα. Και βεβαίως, να θυμίσουμε ότι οι φιλόσοφοι που πήγαν στην Περσία, αποδέχτηκαν μια χαρά τη συμφωνία να ξαναγυρίσουν στο Βυζάντιο. Αυτή η επιστροφή τους καταρχάς καταρρίπτει τα περί διωγμών. Διότι αν οι βυζαντινοί “δίωκαν τους φιλοσόφους”, τότε η επιστροφή τους θα σήμαινε κάτι παρόμοιο με το να εμπιστευτούν χιτλερικοί τη ζωή τους στον Στάλιν, οι οι Ρώσοι στους ναζί, πράγμα γελοίο. Όμως, η επιστροφή των φιλοσόφων στο Βυζάντιο, δείχνει το προφανές, ότι επέστρεψαν επειδή είχαν κάτι να κάνουν στο Βυζάντιο. Αλλιώς θα έμεναν στην Περσία ή θα πήγαιναν αλλού. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για μερικούς…

    Και βεβαίως, το ίδιο το κλείσιμο της “Ακαδημίας” αυτής είναι ασαφές, και γι’ αυτό η βυζαντινολόγος Αικατερίνη Χριστοφιλοπούλου αναφέρει ότι ενδεχομένως επρόκειτο για αναστολή λειτουργίας και όχι για κλείσιμο (Βυζαντινή ιστορία, τόμ. 1, σελ. 292).

    Επίσης, είναι γνωστή η αστειότητα της μετονομασίας του χριστιανισμού σε “εβραϊσμό”!! Θα έπρεπε όμως να ξέρεις ότι η ίδια η Καινή Διαθήκη, τον “εβραϊσμό” τον καταδικάζει και ουσιαστικά τον ονομάζει ΑΘΕΪΑ (Ιω. 5,23. Α΄ Ιωάν. 2,22-23. Β΄ Ιωάν. 9)!!

    Και φυσικά, αν μιλήσεις για “εβραϊσμό”, ξέρεις ότι σε περιμένει η απάντηση του Ηρόδοτου, του Διόδωρου του Σικελιώτη ή του Εκαταίου του Αβδηρίτη ότι το περίφημο Δωδεκάθεο δεν ήταν τίποτε άλλο από “αιγυπτιολατρεία” αφού ήταν μια θρησκεία εισαγώμενη σχεδόν αυτούσια από την Αίγυπτο. Άρα, θα σου έλεγα να πας να ζήσεις στην Αίγυπτο, ή να κάνεις πλέον παρέα με αιγύπτιους μετανάστες ευχαριστώντας τους για την θρησκεία που έδωσαν στους αρχαίους μας προγόνους…

    Επίσης, δεν θα ήταν κακό να γνωρίζει ο ελληναράδικος εθνικισμός ότι ο ιδρυτής της στωικής φιλοσοφίας ο Ζήνων ο Κιτιεύς ήταν σημιτικής καταγωγής (όπως και οι Εβραίοι) και αυτό με πλήθος μαρτυριών μας επιβεβαιώνει ο Διογένης Λαέρτιος!

    Φυσικά ματαιοπονείς με τις αναφορές στην επιβολή του Χριστιανισμού από τον Μ. Κων/νο!!! Θα έπρεπε να ξέρεις ότι ο Μ. Κων/νος ήταν ένας πανέξυπνος ηγέτης που βλέποντας ότι οι ανελέητοι διωγμοί των ειδωλολατρών δεν μπορούσαν με τίποτα να ξεριζώσουν τον Χριστιανισμό, ήρθε σε συμφωνία με το διάταγμα των Μεδιολάνων. Και το γεγονός ότι είσαι άσχετος, αφαίνεται από το ότι δεν γνωρίζεις πως με το διάταγμα αυτό δεν “επιβλήθηκε” κανένας Χριστιανισμός, αλλά απλώς έγινε μία ακόμη ανεκτή θρησκεία στην αυτοκρατορία. Και φυσικά, ο μανιακός ειδωλολάτρης Λιβάνιος από τη Συρία, που οι αρχαιόπληκτοι τον λένε “Έλληνα” ομολογεί κατ’ επανάληψη ότι οι ειδωλολατρικοί ναοί επί της αυτοκρατορίας του συνέχιζαν να επιτελούν το θρησκευτικό τους έργο. Και το λέω αυτό διότι είναι προφανές πως σε έχουν διδάξει αντί να λες τη λέξη “ειδωλολατρία”, να λες τη λέξη “Ελληνισμός” για να μπερδεύεις τους αναγνώστες. Διότι το Βυζάντιο δεν είχε ποτέ με τον Ελληνισμό ως παιδεία και εθνικότητα, παρά μόνο με την ειδωλολατρία. Και σήμερα άλλωστε το ίδιο συμβαίνει: αυτά που λένε σήμερα οι νεο-ειδωλολάτρες, και συσχετίζουν την ειδωλολατρία με την ελληνική γραμματεία, είανι σαν να πας σε ένα πανεπιστήμιο και να πεις ότι δικαίωμα στη διδασκαλία της ελληνικής αρχαιογνωσίας έχουν μόνο όσοι φοιτητές γίνουν… ειδωλολάτρες!!!

    Επίσης, επανερχόμενοι στα περί Μ. Κων/νου, να πούμε ότι οι στατιστικές της συνεχούς ανάπτυξης του χριστιανισμού σε όλους τους αιώνες που διωκόταν, αποδεινύει ότι ο Χριστιανισμός δεν είχε καμία ανάγκη επιβολής, αλλά οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες δεν είχαν άλλη λύση από το να τον αναγνωρίσουν, μια που ο Χριστιανισμός έκανε θραύση μέσα στο στράτευμα και έτσι ήταν όλο και δυσκολότερο να τον εξαλείψουν.

    Επίσης, αν είχες στοιχειώδη ιδέα από εκκλησιαστική ιστορία, θα ήξερες ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος απλώς επιβεβαίωσε την εξαρχής υπάρχουσα πίστη των Χριστιανών και γι’ αυτό συγκλήθηκε, επειδή εμφανίστηκαν παραχαράξεις του Χριστιανισμού, όωπς ο Αρειανισμός, που όλες οι μαρτυρίες της εποχής αναφέρουν τον Αρειανισμό ως καινοτομία. Και μάλιστα, αμέσως μετά τον Μ. Κων/νο, οι Αρειανιστές κατέσφαξαν τους Ορθοδόξους με τον Κωνστάντιο και τον Βάλη, με ένα διάλειμμα ανάμεσα, τις σφαγές του Ιουλιανού… Ο Μέγας Θεοδόσιος ήταν αυτός ξανα-ελευθέρωσε την ορθοδοξία από τα σφαγεία αιρετικών και ειδωλολατρών, και γι’ αυτό ονομάστηκε Μέγας όπως κι ο Μ. Κων/νος.

    Και φυσικά, καλό θα ήταν να ξέρεις ότι ο Χριστιανισμός είχε ήδη ριζώσει στην πρωτεύουσα της τότε ειδωλολατρίας, στην Αθήνα μας, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό και πριν τον Μ. Κων/νο, ώστε να έχουμε αποστολή επισκόπου από την ΑΘήνα στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο (διάβασε τις σχετικές πηγές: http://www.oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/black_beee_1.htm#7.5.).

    Και βεβαίως, ο Αβραάμ και ο Ισαάκ αγαπητέ “Kastor” είναι ΜΟΝΟ προπάτορες ως προς την ΘΡΗΣΚΕΙΑ, διότι ο Χριστός αναγνώρισε ότι όλοι οι άγιοι και προφήτες της Π.Δ. μίλησαν για τον Χριστό. Γι’ αυτό εμείς έχουμε Καινή και Παλαιά Διαθήκη, επειδή ακριβώς δεν είμαστε Ιουδαίοι στο θρήσκευμα. Οι Ιουδαίοι στο θρήσκευμα έχουν μόνο την “Παλαιά Διαθήκη” και μάλιστα με 10 βιβλία λιγότερα, διότι εμείς δεχόμαστε και όλα τα συγγράμματα που γράφτηκαν εξαρχής στα ελληνικά. Για εμάς η χρησιμότητα της Π.Δ. είανι για να δείξει ότι η πραγματική πίστη που έδωσε ο Θεός ήταν η χριστιανική ενώ οι Εβραίοι ήταν οι παραχαράκτες της πίστης αυτής. Είναι λοιπόν αστείο και δείγμα αμάθειας να ονομάζεις τον Χριστιανισμό “εβραϊσμό”.

    Άρα λοιπόν, ο Αβραάμ και ο Ισαάκ δεν είναι προπάτορες φυλετικοί ή εθνικοί!!! Οι εθνικοί προπάτορες μας ήταν πάντα οι αρχαίοι έλληνες λόγιοι, λογοτέχνες και ήρωες σε όλη την ιστορία μας. Ξύπνα και λιγάκι. Και βεβαίως οι αναφορές σου σε εβραϊκά ονόματα σε ενοχλούν, αλλά δεν φαίνεται να σε ενοχλεί το ίδιο και η αιγυπτιολατρεία των αρχαίων μας προγόνων, που έβαζαν θεούς όπως τον αιγύπτιο Πάνα να κάνει σεξ με κατσίκες, ούτε σε πειράζει που οι πρόγονοι μας υιοθέτησαν την αιγυπτιακή λατρεία να προσκυνούν το ανδρικό πέος, ή να έχουν λατρευτικές τελετές με ήρωα την αιγυπτιακή λατρεία του Διονύσου όπου σαν χιμπατζήδες χοροπηδούσαμε γύρω από τεράστιες ανδρικές τσουτσούνες, για να είναι γόνιμα τα χωράφια μας…

    Αυτές οι αρχαίες τελετές ορθολογισμού των προγόνων μας δεν σε ενοχλούν αγαπητέ “Kastor”;;;

    Και φυσικά ο ισλαμολάτρης Πλήθων Γεμιστός, δεν επανέφερε καμία κλασική σπουδή, διότι οι κλασικές σπουδές δεν έφυγαν ποτέ από το Βυζάντιο. Το μόνο που επανέφερε ο Πλήθων ήταν η ειδωλολατρία, αναμεμειγμένη όμως με ολίγη από τελετές του Ισλάμ, και με υπέροχες καταδίκες, όπου όσοι διαφωνούσαν μαζί του προέβλεπε στους Νόμους του να καίγονται ζωντανοί, όπως και οι ομοφυλόφιλοι.

    Και βεβαίως, σώζονται έως σήμερα τα παρακάλια του Πλήθωνα που γονατιστός στους Χριστιανούς αυτοκράτορες παρακαλούσε για αργυρόβουλα και χρυσόβουλα για να βολευτεί ο ίδιος και τα παιδιά του με λεφτά και φέουδα… (http://www.oodegr.com/neopaganismos/romi/pli8wn_1.htm#2.)

    Και βεβαίως, ο αμαθής “Kastor” είναι ο ίδιος που μας λέει ότι ο κόσμος “επέστρεψε με την Αναγέννηση στον ορθολογισμό”, και είμαι σίγουρος ότι ο ίδιος πάλι, θα λέει ότι αιώνες μετά την Αναγέννηση η “ορθολογική” Δύση καταδίκασε τον… Γαλιλαίο με ψήφους 7 προς 3.

    Καλά ξυπνητούρια “Kastor”

    • Αγαπητέ Κάστορα
      Χαίρομαι που, η ανάρτησή μου , σου κίνησε το ενδιαφέρον ώστε να έχουμε την μακροσκελή αυτή ανάλυση.
      Βέβαια εξακολουθείς να μιλάς για Βυζάντιο παρ΄όλο που παραδέχεσαι ότι η ανατολική αυτοκρατορία δεν απεκαλείτο έτσι. Ο θεός της βίβλου πρόσταξε τον άνθρωπο να κάνει ανθρωποθυσία με θύμα τα παιδί του (χα).
      Οι Έλληνες θεοί δεν είναι πηγή ηθικής διότι είναι ανήθικοι! Ο άνθρωπος είναι.το τέλειο δημιούργημα και αν έχει ελαττώματα ευθύνονται οι θεοί. Ο Έλληνας δεν ηθικός από φόβο θεού, όπως οι πιστοί, αλλά εκ συνειδήσεως και εκ πολιτισμού. Ο πιστός επιδιώκει να είναι ηθικός για αποφύγει την αιωνία τιμωρία και να απολαύσει τον… παράδεισο.Ιδιοτελές κίνητρο.Άλλωστε υπάρχει και ..εξομολόγηση. Ενώ διδάσκεται ότι γεννιέται αμαρτωλός!.
      Τώρα πόσο είδωλα είναι το πνευματικό περιεχόμενο της Φιλοσοφίας μας σε σχέση με τις κάρες και τα οστά αγίων, της αγίας ζώνης κ.λ.π.τα αφήνω στην λογική σου κρίση.
      Δεν θα ασχοληθώ με την οργή και τον εκνευρισμό σου που κυριαρχεί στο γραπτό σου.
      Πάντως με διασκέδασες …..
      να είσαι καλά

    • Κάστορα, τι να του πρωτοεξηγήσεις…Είναι φανερό ποιός τρώει πλύση εγκεφάλου εδώ και ποιός όχι.Οι περισσότεροι έχουν παρανοήσει εντελώς ορισμένες έννοιες.Θα χρειαστεί σελίδες να τους εξηγήσει κανείς έστω τα πιο βασικά περί Χριστιανισμού και Ιστορίας.Εκτός κι αν γουστάρουμε να χάνουμε το χρόνο μας.

    • @ KASTORAS, ενώ λες περιστασιακά κάποιες αλήθειες, τις χρησιμοποιείς αρκετά έντεχνα ώστε να πετύχεις κάποιον απώτερο σκοπό, και αυτό δείχνει κατευθυνόμενη γραφή. Δεν θα σταθώ σε πολλά, αλλοίμονο. Αυτή η εμμονή σου με την ειδωλολατρεία όμως είναι όπλο για κάποιους, καίτοι αστείο.
      Οι αρχαίοι μας δεν λάτρευαν τα είδωλα. Αντικατόπτριζαν ιδέες σε αυτά, και απολάμβαναν την μορφή, για την οποία δεν έτρεφαν καμμία τύψη, και παρέμεναν εκεί. Πραγματική και ουσιαστική Λατρεία ειδώλων συμβαίνει στον ζωντανό Χριστιανισμό. Στο προσκύνημα των κλαιουσών εικόνων της Παναγίας (θαύμα!), στο προσκύνημα της Μεγαλόχαρης κατά προτίμηση (!) στην Τήνο, στα αναθήματα, σε όσα ασύλληπτα συμβαίνουν απο αδαείς “πτωχούς τω πνεύματι” σε σχέση με τα τωρινά ζωντανά είδωλα, και σε χιλιάδες άλλες περιπτώσεις. Αν επιθυμείς σοβαρά να μελετήσεις κοινωνιολογικά το θέμα της ειδωλολατρείας μην αναλώνεσαι σε χρόνους μακρινούς. Ασχολήσου με το τώρα (σε όλες τις εκφάνσεις της Χριστιανικής θρησκείας, ιδιαίτερα δε τον καθολικισμό) και σιώπα καλύτερα. Εκτός αν κάνεις την δουλειά σου εκτελώντας εντολές, οπότε το σέβομαι!

  • εχει αραγε κανεις από τους περισπουδαστους εδώ μεσα υποψιν του για το μισος και την κακια που διακρινει τον θεο της παλαιας διαθηκης για ολο τον υπολοιπο κοσμο εκτος από για τον “εκλεκτο” λαο του… αλλα τα παντα εν σοφια εποιησε! (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ)

  • Είναι σχεδόν αστείο να συνδεόμαστε με την πιο μακραιωνη αυτοκρατορία του κόσμου (14 αιώνες)…
    και ταυτόχρονα να την έχουμε τόσο υποτιμημένη, υπερασπιζόμενοι δήθεν τους αρχαίους πρόγονους.
    Οι Ρώσσοι έχουν σε μεγαλύτερη εκτίμηση το Βυζάντιο από την αρχοντιά μας, που δεν καταδεχόμαστε. Αν είχαμε διαβάσει κάτι παραπάνω ή αν τα διδακτικά βιβλία στα σχολεία ήταν άξια των περιστάσεων και όχι γραμμένα από ημέτερους, θα ήταν διαφορετικά!

    • Αν καποιος παει στα μοναστηριαγια του αΑιου ορους θα δει οτι 10 χρονια πριν την Αλωση ο Μοαμεθ ο Β! ειχαι εκχωρισει γη (βακουφια ) και προνομια στην εκκλισιαστικη κοινοτητα αρα το παιχνιδη ειταν πουλημενο και χαμενο απο τον καιρο και αν οι Οθομανοι εκατσαν 400 χρονια στο σβερκο του Ελληνα αυτο οφειλεται οτι οθομανοι χρησιμοποιησαν το φαναρι και το εκκλιαστικο δυκτιο σαν τοποτηρητες αλλα και εισπρακτορεσ των κεφαλικων φορων ειναι αναγκη να λεμαι ακομα κουταμαρες και ασυστολα ψεματα?

  • Το βυζάντιο είναι τόσο ελληνικό όσο ειναι και τα σκόπια μακεδονία .. ξεκολλήστε με τις αρλούμπες και κοιτάξτε μπροστά.. Γάλλοι Γερμανοί Σκανδιναυοι κλπ δεν ζουν με την ιστορία τους αλλα με το παρόν και το μέλλον.

  • Πραγματικά φοβερές αναλύσεις, απαντήσεις επί απαντήσεων, και σίγουρα χρειάζονται. Το πρώτο που με χάλασε ειναι το ύφος ορισμένων που βρίζουν, το δεύτερο που ειμαστε όλοι “ξερόλες” και αυτο που ξέρουμε εμείς ειναι το σωστό κι όχι το άλλο (ας μπούμε στον κόπο να συνθέσουμε απόψεις για να βρεθεί η αλήθεια), και το τελευταίο ότι εδώ καιγόμαστε κυρίως επειδή ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΜΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, και εμείς καθόμαστε και αναλωνόμαστε για την περισπωμένη, τι εστί βυζάντιο κλπ. Μια που έχουμε όλες αυτές τις γνώσεις και το πάθος, θα μπορούσαμε να γίνουμε πραγματικοί Έλληνες με παρελθόν αρχαίο και βυζαντινό, ή θα παραμείνουμε, κι εμείς οι γράφοντες αμερικανάκια επί της ουσίας, που θα ντρέποντας για μας οι πρόγονοί μας, όποιοι και αν ήταν; Αυτή είναι η δική μου αγωνία, συνέλληνες, και με συγχωρείτε που “αδειάζω” το πάθος και τις γνωσεις σας, αλλά νιώθω ότι όλα τα πράγματα πρέπει να έχουν ένα αντίκρυσμα στο σήμερα και στο αύριο. Και κυρίως μια πρόταση για τη ζωή μας, επι της ουσίας, και μια ταυτότητα για τα παιδια και τα εγγόνια μας. Εδώ είμαστε λοιπόν, για να ξεκινήσει ο προβληματισμός, τι θα αφήσουμε, τι θα χρησιμοποιήσουμε, τι θα καλλιεργήσουμε.

  • me ayta kai ayta peinasa paw na faw kana suvlaki kai ama ta breite kai synenoitheite re gidovoskoi amorfwtoi athigganoi tourkosporoi tu kerata steilte mou mail na sas morfwsw.

  • Όποιο και αν ήταν (ή δεν ήταν) το παρελθόν μας, η ουσία είναι ότι η Ελλάδα δεν αποτελεί πλέον κράτος αυτοδιοικούμενο, αλλά γεωγραφική περιοχή. Οι περιουσία του Δημοσίου και σιγά σιγά και οι δικές μας, θα περάσουν σε χέρια εταιρειών που θα τις αξιοποιήσουν κατά το δοκούν. Μοναδική ελπίδα η διαφύλαξη της σκέψης και της γλώσσας μας. Όταν κάποτε στο μέλλον μάθουμε να ψάχνουμε για όσα μας ενώνουν αντί όσα μας χωρίζουν, και αν δεν είναι τραγικά αργά, τότε ίσως να υπάρξει ελπίδα ξανά…

  • Δεν υπάρχει …… να μαλώνουν καμία δεκαριά “περισπούδαστοι” για την Ιστορία… φαντάσου πως να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε για το μέλλον αυτού του τόπου, τόσο Μακακες είμαστε !!!

  • Έχοντας διαβάσει για μια 15ετια, πάμπολες πηγές της Ελλ. Ιστορίας, και θετικές και αρνητικές, κι έχοντας κάνει συζητήσεις επί συζητήσεων με πολλούς ιστορικούς, καταλήγω στα εξης συμπεράσματα:

    1)ΘΕΜΑ:Ελληνικοτητα Αν.Ρωμ.Αυτοκρατοριας:
    Γιατί ορισμένοι συνδέετε μια Αυτοκρατορία με ένα κράτος;;;Άλλο το ενα, άλλο το άλλο.
    Η Ρωμανία ήταν ελληνική διότι:
    α.το 80% του πυρήνα της Αυτοκρατορίας(σημ.Ελλαδα,Αλβανια,Σκοπια και Μ.Ασια) ήταν Έλληνες.
    β.Επίσημη γλώσσα του κράτους ήταν η ελληνικη(de facto από πάντα, επίσημα από τον 6ο αι ΜΧ).
    γ.Θρησκεία της Ρωμανίας ήταν το ΕΛΛΗΝΟρθόδοξο Χριστιανικό Δόγμα.(Ελληνική παραλλαγη του Χριστιανισμού)
    δ.Η αριστοκρατία και η αξιοκρατια ήταν ελληνική.Όπως και μεγάλο μέρος των Αυτοκρατόρων.

    Υ.Γ.: Με τη τρελή λογική ορισμένων, και η Βρετ.Αυτοκρατορία, με μόλις το 5%(!!) των κατοίκων της Βρετανούς, και με χριστιανισμό(αντί για την αρχαία τους θρησκεία) δεν θα έπρεπε να είναι Βρετανική.
    Ή όπως και η Οθ.Αυτοκρατορία, με μόλις το 10% Τούρκους, και Μουσουλμανισμό αντί για την αρχαία Μογγολική θρησκεία τους δεν θα έπρεπε να θεωρείται τούρκικη.

  • 2)ΘΕΜΑ : ΣΧΕΣΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΡΩΜΑΝΙΑΣ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
    Έχουν και σχέση μεταξύ τους και συνέχεια, κι εξηγούμαι αντικρούοντας τα όποια αντιφατικά σχόλια.
    α)θα μιλήσω πολύ απλοικά.:Στη μόδα στην αρχαιότητα ήταν τα μονοεθνικά Βασίλεια και ο πολυθεισμός-παγανισμός.Μετά τον Μ.Αλέξανδρο όμως, τη ρωμαικη Αυτοκρατορία και τον Χριστιανισμό, ακολούθησε ο Μεσαίωνας και στη μόδα πλέον έγιναν οι πολυεθνικές Αυτοκρατορίες-φέουδα, ο μονοθεισμός(Χριστιανισμός,Ισλαμισμός).Παντού έγινε αυτό, όχι μόνο σε εμάς.Όπως και παντού ασκήθηκε βία για την αλλαγή πολιτευμάτων-θρησκειών.Οι ¨Ελληνες,Ρωμαίοι,Γαλάτες,Κέλτες,Πέρσες,Αιγύπτιοι, Γότθοι,Σκανδιναβοί κτλπ. με τη ΒΙΑ ΕΓΙΝΑΝ χριστιανοι και μουσουλμάνοι αντίστοιχα.ΟΠΟΤΕ όλοι αυτοί οι λαοί άλλαξαν ταυτότητα;;
    ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
    Οι Έλληνες ακολούθησαν τις εκάστοτε καταστάσεις-τάσεις της κάθε εποχής.Και σε όλες διέπρεψαν

    ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ===> αντιστοίχιση με τον Ελληνισμό

    ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Πολεις Κράτη Πολυθεισμός Αρχαία Ελλάδα, Δωδεκαθεισμός
    /Βασίλεια

    ΠΡΩΙΜΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ Αυτοκρατορία Μονοθεισμός Ρωμανία, Ελληνορθόδοξο Δόγμα

    ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ Φέουδα(Δεσποτάτα) Μονοθεισμός Δεσποτάτα Ηπείρου,Νίκαιας,Πόντου, Ε.Δ.

    1800-ΠΑΡΩΝ Κράτη Μονοθεισμός Ελληνική Δημοκρατία, Ε.Δ.

    ΜΕΛΛΟΝ Τίποτα(;;) Αθεισμός(;;) Ε.Ε.-ΝΑΤΟ, Αθεισμός

  • 3)ΘΕΜΑ: Καθαροαιμία Νεοελλήνων.
    Σύνθετο θέμα.Έρευνες έγκριτων επιστημόνων δείχνουν μέχρι και 96% καθαροαιμία(ή έτσι αφήνουν να εννοηθεί), η μελέτη της Ιστορίας μας όμως(όπως μας την μαθαίνουν), δείχνει το αντίθετο.Προσωπική μου, ΟΣΟΝ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ άποψη είναι η εξής:

    Είμαστε απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων, αλλά όχι και 96(!!)%.! Αλλά όχι και κάτω του 50% όμως. Μάλλον στο 70-80%. Κι αυτό διότι.

    Σαν υπόδουλοι στους Ρωμαίους/Καταλανούς./Φράγκους/Τούρκους, δεν αλλοιοθήκαμε.Όποιος ξέρει από αλλοιώσεις λαών γνωρίζει ότι ο υπόδουλος δεν αλλοιώνεται ποτε, παρά μόνο ο κατακτητής. που έχει στο έδαφος του τον υπόδουλο.
    π.χ. Το παιδί Τούρκου/Ελληνίδας θα είναι 50/50 φυλετικά, αλλά κοινωνικά Τούρκος κι όχι Έλληνας. Αντίστοιχα για τους υπολοίπους.

    Όταν είμασταν εμείς κατακτητές απτην άλλη, δεν είχαμε υπόδουλους-υποτελείς-άλλους λαούς στα εδάφη μας.Άρα η αλλοίωση είναι μικρη.

    π.χ. τα Μακεδονικα ελληνιστικά βασίλεια ήταν μακρυα, η Αρμενία κείτεται μακρυά

    Επίσης πολλοί νομίζουν πως γινόταν στα αρχαια/μεσαιωνικά χρόνια μετακινήσεις όπως σήμερα==>τάχιστες/ασφαλείς.Ας μην είμαστε αφελείς.Μετακινήσεις γινόταν λίγες, ολιγάριθμες και διασκορπισμένες στο πέρασμα των αιώνων, δίνοντας χρόνο ένταξης και πλήρους αφομοίωσης, τόσο φυλετικά όσο και κοινωνικά.

    π.χ. 25.000 Βλάχοι μετακινήθηκαν στην Ελλάδα των 700.000 και πριν 1000-1300 χρόνια.Με τις ενδογαμίες/επιμηξίες με τους Έλληνες, από 3,5% της φυλής, το αίμα που έμεινε μετά από τόσα χρόνια στο νεοελληνικό DNA είναι 0,01%!
    (με βάση αρνητικό σενάριο, δλδ ότι οι Βλάχοι είναι Λατίνοι κι όχι εκλατινισμένοι Έλληνες)

    Θα μπορούσα να γράψω κι άλλα πολλα παραδείγματα εδώ, αλλά θα γίνω κουραστικός.