Trivial Pursuit – Μια σημαντική διαφημιστική καμπάνια

Η σύλληψη της ιδέας του παιχνιδιού Trivial Pursuit έγινε στις 15 Δεκέμβρη 1979, όταν ο φωτογράφος Chris Haney συναντήθηκε με τον αθλητικογράφο Scott Abbott για να παίξουν μια ολοκαίνουργη παρτίδα Scrabble. Το γεγονός ότι συνέχιζαν να χάνουν τα γράμματα του Scrabble σήμαινε ότι αυτό ήταν το όγδοο Scrabble που αγόραζαν.

Διαισθανόμενοι μια επιχειρηματική ευκαιρία, (αν ο κάθε σπιτονοικοκύρης είχε οκτώ παρτίδες Scrabble), αποφασίσανε να εφεύρουν ένα νέο παιχνίδι. Και οι δύο φυσικά ήταν εξ επαγγέλματος άνθρωποι των ειδή­σεων, οπότε το αντικείμενο ήταν τα τρέχοντα γεγονότα. Όλες οι ερωτή­σεις είχαν να κάνουν με τα 5 Πποιος, ποιο, πάτε, που και ποιος ο λόγος. Στην αρχή το ονομάσανε “Trivia Pursuit” μέχρι που η γυναίκα του Chrisτο είπε “Trivial Pursuit” που τους άρεσε περισσότερο.

Με έναν κατά κάποιο τρόπο απλοϊκό επιχειρηματικό ζήλο, ξεκινήσανε μια εταιρεία. Πείσανε τον αδερφό του Chris, John Haney και τον φίλο του Ed Werner να μπούνε στην εταιρεία και δανειστήκανε χρήματα απ’ οποιονδήποτε γνώριζαν. Ένας από τους πρώτους 34 επενδυτές, ήταν ένα παι­δί υπεύθυνο για τις φωτοτυπίες στην εφημερίδα τους, το οποίο έπρεπε να δανειστεί χρήματα από τη μητέρα του. Συγκεντρώσανε 40.000 δολά­ρια, νοικιάσανε ένα γραφείο και πληρώσανε μερικούς απ’ αυτούς που βοηθήσανε, με μερίδια.

Η κατασκευή των πρώτων 1100 σετ κόστισαν 75 δολάρια το καθένα. Το κάθε παιχνίδι το πούλησαν στους εμπόρους για 15 δολάρια. Αυτοί ήταν άνθρω­ποι των ειδήσεων κι όχι επιχειρηματίες οπότε η κακή κατανόηση του κέρδους, τους οδήγησε σε μια απότο­μη κατανόηση των χρεών.

Το 1982 η αμερικάνικη εταιρεία παιχνιδιών Selchowκαι Righter έδειξε ενδιαφέρον. Προσέλαβε έναν σύμ­βουλο Δημοσίων Σχέσεων ο οποίος έστειλε μια άμεση διαφήμιση σε 1800 κορυφαίους αγοραστές του 1983 στην Έκθεση Παιχνιδιών της Νέας Υόρκης. Μετά ως κάτι επιπλέον ταχυδρόμησε την διαφήμιση σε κάθε είδους σταρ του Χόλυγουντ. Στην ταχυδρομική απο­στολή συμπεριλάμβαναν μια κάρτα του TrivialPursuit, και συχνά η κάρτα είχε το όνομα του παραλήπτη ως απάντηση ή ως ερώτηση.

Από κει και πέρα διαδόθηκε από στόμα σε στόμα. Μέχρι το τέλους του 1983, πουληθήκανε 3.5 εκατομμύρια παιχνίδια. Το 1984 πουληθήκα­νε 20 εκατομμύρια. Οι λιανικές πωλήσεις ξεπερνούν τώρα το 1 δις δολά­ρια. Κι ο Chris, ο Scottκαι οι συνεργάτες τους εξοικειωθήκανε αρκετά τώρα με την ιδέα του κέρδους.

Σήμερα, οι άνθρωποι παίζουν το TrivialPursuit σε 19 διαφορετικές γλώσσες – καθόλου άσχημα για μια ιδέα βασισμένη στο ότι ο κάθε σπιτο­νοικοκύρης θα έχει στο σπίτι του οκτώ παρτίδες του Scrabble. 

    ~Aπό το βιβλίο “Οι 100 σπουδαιότερες επιχειρηματικές ιδέες όλων των εποχών

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Συναφές: 

Πετυχημένες επιχειρηματικές ιστορίες σε καιρό κρίσης

Δημιουργικότητα και ιδέες που γεννήθηκαν από το αδιέξοδο

Αντικλείδι

Οι διαχειριστές του blog

Share
Published by
Αντικλείδι

Recent Posts

Σύγχρονη επιστήμη και αγνωσιολογία

Ένα από τα μεγαλύτερα παράδοξα της σύγχρονης επιστήμης είναι ότι ενώ συνθέτει μια ηγεμονική κουλτούρα,…

2 weeks ago

Η άγνοια δεν είναι δύναμη: Tι μας λέει το 1984 του Τζορτζ Όργουελ για τις ψεύτικες ειδήσεις

Από όλες τις προφητικές γνώσεις που μπορεί να βρει κανείς στο κλασικό μυθιστόρημα του Όργουελ,…

4 weeks ago

Τόλμα να γνωρίζεις. Τι είναι ο Διαφωτισμός;

Το 1784, σε ένα δοκίμιό του με τίτλο αυτή την ερώτηση: "Was ist Aufidarung?", ο…

4 weeks ago

Τάσος Λιόλιος – Επιστημονική γνώση

Υπάρχουν δύο απαραίτητα στοιχεία για τη γνώση: το υποκείμενο της γνώσης (ο γνωρίζων, ή ο…

4 weeks ago

Ένα μικρό αφιέρωμα στον Daniel Kahneman

Ένα μικρό αφιέρωμα στον συγγραφέα και ψυχολόγο Daniel Kahneman που διακρίθηκε για το έργο του…

1 month ago

Οι κίνδυνοι της εθελοτυφλίας

Για κάποιους είναι τόσο εύκολο να ερωτευτούν με μια ιδέα όσο και έναν άνθρωπο. Οι…

2 months ago